۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۸۴۱
حجت الاسلام صادقی مطرح کرد؛

فعالیت تبلیغی ۵۰۰ مبلغ در مدارس مازندران| ضرورت ارتقای مهارت‌های تبلیغی

فعالیت تبلیغی ۵۰۰ مبلغ در مدارس مازندران| ضرورت ارتقای مهارت‌های تبلیغی
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی بیش از ۵۰۰ مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش استان خبر داد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، طرح مدارس امین را یکی از برکات ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش دانست و گفت: این طرح علیرغم مشکلات اعتباری که در سطح کلان با آن مواجه هستیم با قوت در مدارس استان در حال اجرا است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت و تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش شاهد تأمین اعتبار لازم به منظور تقویت این طرح در سطح مدارس باشیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، طرح مدارس فرزانگان را یکی دیگر از برکات ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۹ مدرسه در سطح استان داریم که محصول تفاهم نامه میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش است و شاهد حضور مبلغان دینی در این مدارس هستیم.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود همچنین به حضور گروه‌های تبلیغی اعزامی از قم و بومی در سطح مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به برکت تفاهم نامه‌ای که در ستاد همکاری داشتیم این گروه‌ها با حضور مستمر در سطح مدارس ضمن پاسخگویی به شبهات دینی، به تبلیغ چهره به چهره، اقامه نماز جماعت و برگزاری کلاس مبادرت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این گروه‌های تبلیغی علاوه بر حضور مستمر در سطح مدارس در مناسبت‌های ملی، مذهبی و مناسبی نظیر محرم، فاطمیه، دهه فجر و هفته بسیج در مدارس حضور جدی دارند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تعامل و همکاری مستمر میان مدیران مدارس علمیه و معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش را نیز از دیگر برکات ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک گردهمایی معاون پرورشی ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس علمیه در خلیل شهر بهشهر برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود حضور دانش آموزان در مدارس علمیه برادران و خواهران و دیدار با علما و شخصیت‌های بنام حوزوی استان را از دیگر دستاورد‌های ستاد همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: این تعامل و ارتباط نزدیک موجب آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای حوزه‌های علمیه خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی همچنین به معرفی سرباز طلبه برای آموزش و پرورش به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه یاد کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعدادی سرباز طلبه در سطح ادارات آموزش و پرورش مشغول گذراندن دوره موظفی خود هستند.
 
وی بر ضرورت ارتقای سطح علمی و مهارت‌های تبلیغی روحانیان فعال در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند در توانمندسازی مبلغان دینی به منظور تقویت باور‌های دینی و اعتقادی نسل جوان بسیار اثرگذار باشد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت تبلیغی بیش از ۵۰۰ مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود روحانی، برای مبلغان طرح امین، مدارس تابعه تعریف کردیم تا کمبود‌های این بخش را پوشش دهند.
 
حجت الاسلام صادقی همچنین به حضور روحانیان امام جماعت در سطح مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: باید همه مبلغانی که در سطح مدارس حضور پیدا می‌کنند دارای پرونده تبلیغی نزد معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان باشند که متأسفانه روحانیانی که در حال حاضر به عنون امام جماعت مدارس مشغول فعالیت تبلیغی هستند فاقد پرونده تبلیغی نزد معاونت تبلیغ استان هستند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات